وبلاگ تخصصی انواع مشاغل طلا : ( از صفر تا صد مشاغل طلا ، از معدن طلا تا طلا فروشی )

وبلاگ تخصصی infogold ( اینفوگلد ) : انواع مشاغل طلا ، آموزش مشاغل طلا ، نکات ریز و فوت و فن‎های طلا سازان و زرگران موفق که به راحتی بازگو نمی‎کنند.

وبلاگ تخصصی انواع مشاغل طلا : ( از صفر تا صد مشاغل طلا ، از معدن طلا تا طلا فروشی )

وبلاگ تخصصی infogold ( اینفوگلد ) : انواع مشاغل طلا ، آموزش مشاغل طلا ، نکات ریز و فوت و فن‎های طلا سازان و زرگران موفق که به راحتی بازگو نمی‎کنند.

بنک داری طلا : عمده فروشان طلا

بنک داری طلا : عمده فروشان طلا


بنکداری طلا چیست؟

بنکداران یا عمده فروشان طلا یا فروشندگان کُل، به کسانی می‌گویند که جنس را از سازندگان طلا در وزن‌های بالا خریداری می‌کنند و وظیفه دارند تا کارهای تولیدی طلاسازان در کارگاه‌های کوچک یا در کارخانه‌های بزرگ طلاسازی را بین طلافروشان پخش کنند اما سوالی که پیش می‌آید این است که چرا خود سازندگان طلا در کارخانه‌ها و کارگاه‌های طلاسازی خود وظیفه‌ی پخش طلاجات ساخته شده را بر عهده نمی‌گیرند؟ جواب ساده است! چون سازندگان طلا هفته‌ای بیش از 2 یا 5 کیلو از مصنوعات طلا را می‌سازند و دیگر وقت آن را ندارند تا پخش آن‌ها را در میان طلافروشان انجام دهند؛ بنابراین این کار را بر عهده‌ی بنکداران طلا یا عمده فروشان طلا گذاشته‌اند.

     خب مسلماً مانند هر جنس دیگری خرید از عمده فروشان پول‌هایمان را بیشتر در جیب‌هایمان نگه می‌دارد. خرید از عمده فروشان بازار طلا نیز این چنین می‌باشد مقرون به صرفه‌تر است البته اگر بنکداران به شما قطعه طلاهای تک هم بفروشند، برخی از بنکدارانی که حوصله داشته باشند و به دنبال سود بیشتر باشد به صورت تک فروشی هم با شما معامله می‌کنند در بازار طلا هم در برخی از مغازه‌های عمده فروشی طلا هرازچندگاهی خانم‌هایی دیده می‌شوند که از این مغازه‌ها خرید می‌کنند و به دنبال طلایی با اجرت کمتر هستند اما برخلاف این بنکداری‌ها بندک داری های دیگری نیز هستند که از آن‌ها در مورد تک فروشی طلا صحبت می‌کنید با بی‌اعتنایی سری بالا می‌اندازند و می‌گویند تک فروشی نداریم! خب؛ به هر حال در این بازار پر از تلاطم باید سودی هم نسیب طلافروشان شود دیگه! :)


بنک داری طلا


بنکداران چگونه کار می‌کنند؟

     کمتر پیش می‌آید که کسی از اول اینکه پایش را در بازار طلا بگذارد به سمت عمده فروشی و بنکداری طلا برود؛ کسی که می‌خواهد بنکدار موفقی شود باید حسابی خاک بازار را بخورد و افراد بازار طلا را به خوبی بشناسد؛ لُپ کلام؛ یک آدم شناس حرفه‌ای باشد و مشتریان و طلافروشان اطراف خود به خوبی بشناسد و اِلا خیلی زود ورشکست می‌شود و به قول بازاریان مالش را می‌خورند! بنکداران طلا، سود خود را به صورت درصدی به کارمزد ساخت طلا اضافه می‌کنند که معمولاً بین 20 تا 30 درصد اجرت هر گرم است.
     همچنین معمولاً بنکداران از اعتبار زیادی در بین بازاریان و کارگاه‌ها و کارخانه‌های طلاسازی برخوردارند، اگر این چنین باشند نانشان در روغن است چرا بدون دادن پولی طلا را از سازندگان می‌گیرند و سپس به تک فروش‌ها می‌فروشند و بعد حساب خود را با کارگاه‌ها و کارخانه‌های طلاسازی تسویه می‌کنند.
     علاوه بر آن بسیاری از بنکداران به صورت چکی کار می‌کنند البته یادتان باشد بنکدارانی که چکی کار می‌کنند باید بسیار خوش‌حساب شناخته شوند و چک برگشتی نداشته باشند در غیر این صورت سازندگان طلا به آن‌ها اعتماد نمی‌کنند و در نتیجه به آن‌ها کار نمی‌دهند.
     جالب است بدانید بنکداران بر حسب تجربه و کار با طلافروشان می‌دانند که به کدام طلافروش بهتر است چه مقدار طلا بدهند و با کدام طلافروش فقط باید نقدی کار کنند یا اینکه چک کدام طلافروش پاس می‌شود یا چک کدام یک پاس نمی‌شود از این رو همیشه به اعتبار طلافروشان به آن‌ها طلا می‌دهند که در بین خودشان به آن اعتبار طلایی آن شخص می‌گویند، با اینفوگُلد همراه باشید تا اصطلاح اعتبار طلایی افراد را توضیح دهیم.

اعتبار طلایی اشخاص!
      همانطور که گفتیم هر فرد که از آن‌ها طلا بخواهد، حال چه طلافروش و مغازه‌دار باشد و چه به صورت کیفی ( در مورد بنک داری کیفی در ادامه‌ی این مقاله صحبت می‌کنیم ) کار کند، اعتبار طلایی در چشم بنکداران دارد، اما این اعتبار طلایی چه معنایی دارد؟ اعتبار طلایی افراد به این معناست که بنکداران بهتر است به هر شخصی چه مقدار طلا بدهند تا هیچگاه ضرر نکنند. مثلاً با توجه به سابقه‌ی و خوش حساب بودن و میزان دارایی یک طلافروش و میزان بدهی او که از قبل پیش بنکدار داشته است، بنکدار به او فقط 1000 گرم یعنی یک کیلو طلا می‌دهد؛ این یعنی اعتبار طلایی آن طلافروش یک کیلو کار است و نه بیشتر. حتی اگر طلافروش اصرار هم کرد بنکدار بیش از یک کیلو طلا به او نمی‌دهد. یا مثلاً اگر شخصی بسیار معتمد و خوش حساب باشد به حسابدار خود می‌گویند هر چقدر خواست به طلا بدهد و برای او حساب باز کند.

بنکداران کیفی چه کسانی هستند؟

     اما بنکداران کیفی با بازاریابان طلا فروشنده هایی هستند که کار بنکدار را به صورت سیار انجام می دهد، به این فروشندگان اصطلاحاً کیفی گفته می‌شود و کار را در مغازه‌های طلافروشی ارائه می‌کنند؛ یا با بیانی دیگر می‌توان کار کیفی‌های بازار طلا را اینگونه بیان کرد: بنکداران که وظیفه‌ی پخش با وزن‌های سنگین بین طلافروشان را برعهده دارند، گاهاً نماینده‌ای را از طرف خود با چندین نمونه از محصولات و مصنوعات طلای خود به سراسر کشور می‌فرستند تا طلافروشان جدید و قدیم را شناسایی کنند و باعث گسترش وضعیت کسب و کار خود شوند. که در اصطلاح آن‌ها کار بازاریابی را انجام می‌دهند.
     کیفی که از نام آن پیدا است یک نمونه طلا را داخل کیف گذاشته و دائماً در حال جابه جایی طلا و زیورآلات با خود است که یکی از خطرناک‌ترین رسته‌های بازار طلاست؛ زیرا در مناطق خلوت و کم جمعیت یا در مسیرهای بین شهری به راحتی توسط سارقینی که آن‌ها را در طلافروشی‌ها دیده‌اند یا از قبل آن‌ها و شغل آن‌ها را می‌شناسند، قابل شناسایی هستند.
     همچنین این فروشندگان کیفی کارت و مجوز رسمی از اتحادیه طلا و جواهر دارند و بدون داشتن این مجوز از رسمیت کامل برخوردار نیستند و ممکن است طلاهای تقلبی و کم عیار را به طلافروشان قالب کنند در این مورد طلافروشان نیز باید خوب حواسشان را جمع کنند.
     امیدواریم در مورد این شغل اطلاعاتی که لازم بوده را بیان کرده باشیم. باز هم یاد آور می‌شویم که مهمترین چیزی که حتی بیش از سرمایه‌ی اولیه‌ی کار برایشان مهم است اعتبار و شناس بودن و خوشحسابی آن‌هاست که بیش از هرچیزی می‌تواند به رونق شغل آن‌ها کمک کند از همین رو کسی یک شبه نمی‌تواند بنکدار شود مگر اینکه شغلی باشد که از پدرش یا یکی از بستگانش به صورت موروثی به او برسد که البته تا خود شخص خاک این میدان را به تن نمالد، گمان نمی‌کنیم در این حرفه چندان به موفقیت برسد.  
در اینفوگُلد بخوانید:

نظرات 6 + ارسال نظر
مارتین یکشنبه 4 اردیبهشت 1401 ساعت 16:27

از کجا طلا بخریم واسه شروع که ارزون بیوفته

مهدی اسدی سه‌شنبه 28 دی 1400 ساعت 01:16

برای طلا فروشی کیفی حدقل سرمایه چقدر میخواد

سلام دوست عزیز مقدار سرمایه ‌ای نیاز نیست. اگر می خواهید با سرمایه خودتا برای خودتان کار کنید با 100 گرم طلا شروع کنید خوب است تا با چم و خم کار دستتان بیاید.

ارش چهارشنبه 26 آبان 1400 ساعت 15:40

بنک داری توی این دوره زمونه خیلی استرس می خواهد یا باید خودت سرمایه دار باشی یا باید از دیگران سرمایه جمع کنی تا بتوانی کاری از پیش ببری.

صالح سه‌شنبه 4 آبان 1400 ساعت 20:14

بنک داران باید خیلی مراقب باشتد همانطور که درامدی خوب دارند همانطور هم ضرر های کلان می کنند

ارشا دوشنبه 26 مهر 1400 ساعت 22:55

بنک داری شغلی است پردرامد در صنف طلا فروشان و همین طور دارایی زیادی لازم دارد .

نصرا... پنج‌شنبه 30 مرداد 1399 ساعت 17:15

بین همه ی شغلهایی که برای طلا هست فکر کنم از راه بنک داری زودتر می توان به درامد عالی رسید در صورتی که کلاهمه ی شغلهای طلا اول کار یک سرمایه ی اولیه می خواهند که خیلیهم کم نیستند

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد