وبلاگ تخصصی انواع مشاغل طلا : ( از صفر تا صد مشاغل طلا ، از معدن طلا تا طلا فروشی )

وبلاگ تخصصی infogold ( اینفوگلد ) : انواع مشاغل طلا ، آموزش مشاغل طلا ، نکات ریز و فوت و فن‎های طلا سازان و زرگران موفق که به راحتی بازگو نمی‎کنند.

وبلاگ تخصصی انواع مشاغل طلا : ( از صفر تا صد مشاغل طلا ، از معدن طلا تا طلا فروشی )

وبلاگ تخصصی infogold ( اینفوگلد ) : انواع مشاغل طلا ، آموزش مشاغل طلا ، نکات ریز و فوت و فن‎های طلا سازان و زرگران موفق که به راحتی بازگو نمی‎کنند.

تجهیزات امنیتی برای طلافروشی

باتوجه به شرایط حاکم بر جامعه و زیاد شدن سرقت و دزدی، یکی از دغدغه هایی که امروزه برای طلافروشان و همچنین کسانی که قصد دارند وارد این حرفه شوند پیش آمده است، مسائل امنیتی می‌باشد.چرا که امنیت طلافروشی، صرافی و کسب و کارهایی که مثل این دو سروکارشان با اجناس بسیار با ارزش است، امنیت شان در اولویت قراردارد. این فروشندگان همیشه خطراتی مانند سرقت مسلحانه، کلاهبرداری و ... جان و مال آنهارا تهدید می‌کند. پس اگر فروشنده‌ی یک فروشگاه طلا و جواهر هستید یا قصد دارید اینکار را انجام بدهید، قبل از هرچیزی باید امنیت محل کسب وکار خود را به طور کامل فراهم کنید.دزدگیر هوشمند برای طلافروشی

سیستم های امنیتی طلافروشی ها

سارقان برای دزدی فروشگاهی را انتخاب نمی‌کنند که طلای بیشتری دارد. بلکه به سراغ مغازه ای می‌روند که سیستم های امنیتی ضعیف تری دارد. زیرا این گزینه سبب می‌شود ریسک دزدی شان کمتر باشد. اگر محل کسب وکار تان دارای تمامی تجهیزات امنیتی باشد، احتمال سرقت ازشما بسیارکم و نزدیک به صفر می‌شود. پس نیاز است تمامی این تجهیزات را بشناسید و باتوجه به موقعیت خود از آنها بهره ببرید. تا در کنار  یک فروشگاه امن، قابل اطمینان و بدور از هرگونه حادثه، خاطری آسوده نیز داشته باشید. 

 


 1)دوربین های مدار بسته(CCTV)

باتوجه به افزایش سرقت ها، استفاده از دوربین های مداربسته حتی برای منازل مسکونی نیز روبه افزایش است. به همین دلیل به احتمال بسیار تا به اکنون با این دوربین ها آشنایی پیدا کرده‌اید. دوربین مداربسته وسیله‌ای است که توسط آن می‌توانید نسبت به ضبط تصاویر در جهت مسائل امنیتی اقدام کنید. این دوربین ها انواع بسیار زیادی دارند و باتوجه به شرایط مکانی که قراراست درآنجا نصب شوند، انتخاب می‌شوند.

محل های نصب دوربین مداربسته در طلافروشی 

  • درب های ورودی
  • ویترین بیرونی
  • گاو صندوق و دخل 
  • محوطه‌ی داخلی

- درب های ورودی

دوربین هایی که قصد داریم برای بخش های ورودی کار بگذاریم، نیاز به رزولوشن بالا و کیفیت بسیارخوب دارند. دوربین های دام یا بولت برای اینکار مناسب اند زیرا می‌توانند  به‌خوبی چهره و جزئیات افراد را موقع ورود و خروج ضبط و پایش کنند. زاویه‌ی نصب دوربین برای درب ورودی باید روبه رو باشد و قابلیت تشخیص چهره داشته باشد تا در صورت بروز اتفاقات احتمالی به راحتی چهره افراد قابل شناسایی باشد.

- ویترین بیرونی

 ‌به دلیل اینکه در ویترین بیرونی برای زیباترشدن دکوراسیون داخلی طلافروشی،  نور مستقیم می‌تابد، باید دوربینی استفاده شود که بخاطر بازتاب نور، تصاویر ضبط شده کیفیت خود را از دست ندهند. دوربین های با کیفیت بالا و قابلیت WDR برای اینکار مناسب هستند. زیرا بدون اُفت کیفیت می‌توان تمام اقلام ویترین را مشاهده کرد.

- دوربین برای تامین امنیت گاوصندوق

شاید برایتان این سوال پیش بیاید که گاوصندوق که خودش امنیت دارد آیا باید برای آن دوربین هم نیز نصب شود؟ باید در جواب بگوییم:بله. با اینکه گاو صندوق خودش یکی از تجهیزات امنیتی به شمار می‌آید، امّا باید دوربینی وجو  داشته باشد که اعمالی که در داخل و بیرون گاوصندوق رخ می‌دهد را نظارت کند.

    

- محوطه‌ی داخلی 

اگر نور های بیرونی در محوطه می‌تابند و در محوطه نور زیادی وجود دارد، از دوربین هایی با قابلیت WDR استفاده کنید. در غیر این صورت می‌توانید از دوربین های دام یا بولت هم به شرط داشتن رزولوشن بالا استفاده کنید. زاویه‌ی دوربین مداربسته کنار پیشخوان را نیز به صورت روبه رو قراردهید تا چهره مشتری هایی که کنار پیشخوان یا میز کانتر می‌ایستند به صورت واضح مشخص باشد.

   

2)استفاده از گاو صندوق های مناسب 

یکی دیگر از تجهیزاتی که برای هرطلافروشی بسیار حائز اهمیت است، گاوصندوق است. برای مکان هایی مانند طلافروشی به دلیل اینکه افراد مداوم درآنجا درحال رفت وآمد هستند، انتخاب گاو صندوق کمی دشوارتر است. گاو صندوق ها در انواع مختلفی وجود دارند که وابسته به فضا و میزان هزینه ای که قراراست انجام بگیرد، همچنین سطح امنیت دلخواه شما  انتخاب و خریداری می‌شوند. 

به طور کلی  دو نوع گاوصندوق کاربردی برای طلافروشی وجود دارد:

  1. گاوصندوق بانکی
  2. گاوصندوق آسانسوری(ویترینی)
  3. گاوصندوق زیرویترینی

1.گاوصندوق بانکی

این گاوصندوق ها معمولا بسیار بزرگ هستند. ارتفاع آنها بسیار زیاد و بیشتر از قد انسان است. علاوه برارتفاع، عمق و پهنای زیادی نیز دارند. برخی ازآنها به دلیل اینکه از عرض زیادی برخوردارند، دارای دو درب می‌باشند. به دلیل اینکه در شعب بانکی کاربرد زیادی دارند به آنها اصطلاحاٌ گاوصندوق بانکی گفته می‌شود. شما می‌توانید باتوجه به میزان طلای خود از هرسایزی ازآن استفاده کنید.

 

ویژگی های گاوصندوق های بانکی:

1)ورق بدنه‌ی گاوصندوق

در بدنهِ‌ی این گاو صندوق ها از آلیاژهای بسیارقوی استفاده می‌شود. این عمل از بسیاری از صدمات و آسیب های احتمالی مانند سرقت،زلزله، آتش سوزی تاحد زیادی جلوگیری می‌کند.

2)زبانه‌ی گاوصندوق

زمانی که درب گاوصندوق بسته است، تنها نگهدارنده آن زبانه‌ی داخل درب است. پس بدیهی است که باید جنسی بسیار محکم داشته باشند. این زبانه ها نیز مانند بدنه از آلیاژ های مناسب و بسیارمقاوم ساخته شده‌اند.مناسب ترین قطر زبانه گاو صندوق 40 تا 50 میلی‌متر در نظر گرفته می‌شود.

3)وزن گاوصندوق

وزن گاوصندوق ها وابسته به ابعاد و عمق آنها می‌باشد و هرچقدر ابعاد گاوصندوق بیشتر باشد، وزن آنها نیز افزایش می‌یابد. وزن گاوصندوق ها بین یک هزار تا سه هزار کیلوگرم متغیر است. می‌توانیم بگوییم وزن آنها با امنیت شان نیز رابطه مستقیم دارد. بدین معنی که هرچقدر وزن بیشتر باشد امنیت بیشتری نیزدارد.

2)گاو صندوق آسانسوری

حال تصور کنید شما گاوصندوق را خریداری کرده‌اید و در مکان مناسبی از محل کارخود قرارداده‌اید. اگر فرض بگیریم شما قرار است یک شیفت کاری درفروشگاه خود مشغول به کار باشید، باید پس از اتمام شیفت کاری طلاها را جمع آوری کنید و درون گاوصندوق قراردهید. سپس مجدد روزبعد آنها را خارج کرده و در ویترین بچینید. البته ما دربهترین حالت یک بار را در نطرگرفتیم درحالی که برخی از فروشگاه ها تا چهار بار در روز اینکار را تکرار می‌کنند. این عمل علاوه بر زحمتی که برای شما به فراهم می‌آورد، امنیت را نیز ممکن است به خطر بیاندازد. 

  

پس به منظوررفع چنین محدودیت هایی طراحی و تولید گاوصندوق های آسانسوری(ویترینی) صورت گرفت. از این گاو صندوق ها استقبال زیادی شد. طراحی گاو صندوق های آسانسوری به این شکل است که از دو بخش تشکیل می‌شود. قسمت بالایی شامل ویترین است. همان قسمتی که طلاها را در معرض دید قرار می‌دهد. با فشردن یک دکمه قسمت ویترین درون قسمت پایینی قرار می‌گیرد.جنس این گاوصندوق از فولاد بوده و دربرابر هر ضربه ای بسیار مقاوم است.

مزایای استفاده از گاوصندوق آسانسوری:

  • افزایش راندمان به دلیل انتقال ویترین به گاوصندوق در سریع ترین زمان ممکن
  • افزایش امنیت دربرابر عوامل سرقت، آتش سوزی و...
  • قابلیت استفاده از رمز های عددی و اثر انگشتی
  • امکان بسته شدن درب آن درکمتر از 30 ثانیه
  • تنوع در اندازه و ابعاد 

3)دزدگیرهای هوشمند

درب های ورودی بیشتر طلافروشی ها، مجهز به دروبین مداربسته و قفل مرکزی است. امّا آیا به نظرشما اینها کافی هستند؟مسلماً پاسخ این سوال خیر است. سیستم دزدگیر درکنار تجهیزات دیگر، یکی از بهترین سیستم های حفاظتی طلافروشی است و می‌تواند عملکرد قابل قبولی در زمان ورود سارقین از خود نشان دهد.

 

دزدگیرها چگونه کار می‌کنند؟

این دزدگیرها امکان اتصال به تلفن های همراه را دارند. پس به گوشی مالک متصل می‌شوند و زمانی که سارقین به طلافروشی وارد می‌شوند، برای تلفن همراه مالک مغازه پیامک هشدار ارسال می‌کنند. البته انواع مختلفی از دزدگیرها وجود دارد.به طوری که برخی ازآنها قابلیت آژیر کشیدن نیزدارند و همزمان صدای بلندی نیز تولید می‌کنند.

دزدگیر مه ساز چیست؟

یکی از مطمئن ترین نوع دزدگیرها، که کاملاً برای طلافروشی مناسب است،دزدگیر مه ساز است. این دستگاه زمانی که خطر را تشخیص می‌دهد، با تولید دود و مه بسیار غلیظ، جلوی دید سارقین را می‌گیرد و توانایی انجام هرکاری را از او می‌گیرد. مزیت این دود این است که قابل تنفس است و برای تنفس فرد هیچ اختلالی ایجاد نمی‌کند و هدف آن صرفاً بستن دید سارقین است. نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که پس از هربار تخلیه باید مجدداً آن را شارژ کنید.

  

ویژگی های دزدگیر مه ساز(دودزا)

  • مصرف کم برق
  • کاهش قدرت دید حتی در چند سانتی متر
  • ماندگاری طولانی مدت در فضا
  • آسیب نرساندن به شخص 
  • دارای باتری پشتیبان


کلام پایانی

حقیقتی که وجود دارد و نمی‌شود آن را انکار کرد، این است که درهرمکانی که اشیاء قیمتی و باارزش وجود دارد، سارقین هم وجود دارند. به همین دلیل است که برخی از افراد خرید و فروش طلای آنلاین را ترجیح می‌دهند. بارها شنیده‌ایم که یک مکان مجهز به سیستم های امنیتی نیز بوده ‌است امّا بازهم دزدی و سرقت رخ داده‌است. این احتمال همیشه وجود دارد امّا اگر سیستم های امنیتی با بهترین کیفیت و صحیح ترین حالت، استفاده شوند، امکان سرقت بسیارکم و نزدیک به صفر می‌شود.

بیشتربخوانید:
دکوراسیون داخلی طلافروشی
زنجیرسازی: لازمه ساخت طلا و جواهرات
فروش آنلاین طلا وجواهر





نظرات 2 + ارسال نظر
sobhan پنج‌شنبه 13 بهمن 1401 ساعت 00:04

اگه همه اینام اوکی کنید. خودتون هم بکشید دزدی که بخواد دزدی کنه میکنه . پس بی فایدس

ممنون از نظر شما. درست می فرمایید اما هرچه بیشتر و بهتر از این تجهیزات امنیتی استفاده کنید مطمئن باشید درصد خطر را به طور قابل توجهی کاهش می دهید.

رضا پنج‌شنبه 6 بهمن 1401 ساعت 22:50

این گاو صندوق های آسانسوری چقدر جالبن نمییدونستم چنین چیزی وجود داره. واقعا جالب بود برام. مرسی که بهش اشاره کردید

ممنون از نظرشما. خوشحالیم که با خواندن این مقاله، مطلبی به اطلاعات شما افزوده شده است.

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد