وبلاگ تخصصی انواع مشاغل طلا : ( از صفر تا صد مشاغل طلا ، از معدن طلا تا طلا فروشی )

وبلاگ تخصصی infogold ( اینفوگلد ) : انواع مشاغل طلا ، آموزش مشاغل طلا ، نکات ریز و فوت و فن‎های طلا سازان و زرگران موفق که به راحتی بازگو نمی‎کنند.

وبلاگ تخصصی انواع مشاغل طلا : ( از صفر تا صد مشاغل طلا ، از معدن طلا تا طلا فروشی )

وبلاگ تخصصی infogold ( اینفوگلد ) : انواع مشاغل طلا ، آموزش مشاغل طلا ، نکات ریز و فوت و فن‎های طلا سازان و زرگران موفق که به راحتی بازگو نمی‎کنند.

پولیش و پرداختکاری طلا: برق تازه گی روی طلا های قدیمی

 پولیش و پرداختکاری طلا: برق تازه گی روی طلاهای قدیمی


طلا یک فلز ارزشمند است که می شود با آن زیورآلات زیبایی ساخت و استفاده کرد که هم ارزشمند است هم زیبایی را دوچندان می کند ولی این طلای زیبا به علت نرم بودن خیلی زود آسیب میبیند و بعد از مدتی که از آن استفاده می کنیم دیگر جلای روز اول را ندارد و علاوه بر آن دچار ضربه خورد گی می شود که دیگر مثل روز اولش نیست در این مرحله برای ترمیم دوباره نیازمند کسی می شویم که پرداخت کاری بلد باشد. در اینفوگلد: ببینیم پرداخت چیست؟ و پرداختکار کیست؟ و با چه وسیله هایی این کار راانجام می دهد. پولیش چیست؟ وچگونه یک پولیش از جنس نخ پنبه که الیاف نرمی دارد چگونه می تواند خط و خش را از روی طلای دسته دوم ما بر طرف کند. و دوباره مثل طلای نو بدرخشد.

  

 چرا شغلی مثل پرداخت کاری بوجود آمد؟


از آنجا که یکسری از طلا و جواهراتمان خیلی برایمان با ارزش هستند وبا وجود اینکه قدیمی می شوند وجلای آنها از بین میروند خیلی برایمان ارزشمند هستند وحاضر نیستیم جای آنها را با طلای نو عوض کنیم، از طرفی همه ی اصل بودن طلا و جواهر به درخشش وتمیز بودن آن است. یا بعضی از جواهرات خیلی خاص هستند و بعضا ساخت شرکت های معروف خارجی می باشد که هیچ انسان عاقلی این جواهرات ارزشمند را به دست آبکاران محترم نمی دهند که آبشان کنند ومصنوعات طلای نوبسازند.

این شد که پرداخت کار آمد تا طلای دسته دوم ما به عطیقه های ارزشمند بدل شوند وبرای ما بمانند، از مادر بزرگ به مادر وبعد به دخترش خیلی زیباست.



از پولیش و پرداخت کاری طلا و جواهر چه کاری ساخته است؟


در هنگام ساخت و نصب سنگ های قیمتی بر روی طلا ، بر اثر برخورد ابزار ها ، ممکن است سطح کار دچار خط و خش شود . به همین خاطر هنگامی که مراحل ساخت تمام می شد ، مرحله ی پرداخت کاری انجام می شود و سطح آن را صیقلی می کنند. فردی که پرداخت کاری و پولیش کاری طلا و جواهرات را انجام می دهد باید تجربه ی زیادی داشته باشد تا به کار انجام شده در مراحل قبلی آسیبی نرساند. همچنین طلا به دلیل این که فلزی نرم است به راحتی خراشیده می شود و نگرانی بیشتر افراد در هنگام استفاده از طلا و جواهر این است که خط و خش روی آن ها نیفتد.


ماشین های پرداخت کاری با استفاده از برس های نرمی که دارند و با چرخش مناسب کار صیقل را انجام می دهند . این دستگاه ها مجهز به سیستم مکش قوی برای جلوگیری از هدر رفتن طلا هستند.فرایند پرداخت کاری توسط ماشین های دینام یک طرفه یا دو طرفه و یا توسط برس های مخصوص و مواد جلا دهنده انجام می شود. برای تمیز کردن نهایی طلا و جواهرات بعد از اتمام مرحله ی پولیش کاری و پرداخت از ماشین بخار شور استفاده می کنیم . ماشین بخار شور نتیجه ی بسیار خوبی برای کار های دارای سنگ های قیمتی از قبیل الماس ، زمرد ، یاقوت و ... می دهد.



 همچنین از ماشین بخار شور برای قبل و بعد از انجام آبکاری رادیوم استفاده می کنند. ماشین بخار شور بهترین روش برای جلا دادن به طلا و جواهراتی است که در ویترین برای نمایش گذاشته شده است و زمان بسیار کمی نیز لازم دارد.

 وسایل و ابزارآلات مورد نیاز کدامند؟


در پرداختکاری به غیر از ماشین آلات مورد نیاز به و سایل و ابزار آلات مختلفی نیاز است که از مهمترین و رایج ترین آن ها می توان به فرچه یا همان برسی که در مدلهای مختلف وجود دارد، وکس، گریس، مواد جلا، نمد و چسب نمد اشاره نمود.


 سخن آخر


هر چیزی که در این دنیای پهناور با ارزش و گرانبها است پیرامونش شغلهای مختلف وابزارآلات گوناگونی بوجود می آید که همه و همه برای نگهداری ومراقبت از آن موهبت ارزنده است و عده ای بسیار زیاد با درامد های کم وکلان دست در دست هم میگذارند تا این فلز گرانبها از ارزش نیفتد، که پرداختکاری و پولیش نیز یکی از این شغلهاست. 


در اینفو گلد مشاغل طلای بیشتری را یادبگیرید.




نظرات 6 + ارسال نظر
سامان گلابی زاده دوشنبه 24 آبان 1400 ساعت 00:40

ببخشید این راسته که اگه طلایی رو پولیش کنیم از گرم اون کم میشه؟ ما به انگشتر از یه جا خریدیم که هفت گرم وزنش بود بعد یه مدت رفتیم که پولیش کاریش کنیم بعد تحویل طلا دیدیم 6.50 گرم مونده خب الان تو این دوره زمونه با این قیمت طلا 50 سوت هم 50 سوته..
باید چی کار کنیم می تونیم شکایت کنیم از اون پولیش کار؟
آیا شما جای مطمئنی سراغ دارین که بدون اینکه از گرم طلا کم بشه یا حداقل کمتر کم بشه، طلاهای قدیمیمونو چپلیش کنه؟
لطفاً جواب بدین ممنونم از وبلاگ اینفوگلد

طلا هایی که نقش خاصی ندارند از وزنشون کم نمیشه ولی طلا هایی که برش یا تو رفته گی دارند حتما موقع برش خورده طلا مانده وحالا توی پولیش کاری اون افتاده و وزن طلا تغییر کرده باید موقع خرید به این چیزها توجه کنید .

رضا چهارشنبه 5 آبان 1400 ساعت 15:33

آیا پولیش کاری و پرداخت برای نو کردن طلا است یا آبکاری این کار را انجام میدهد وال این شغلها خوبه باشن چرا که برای زیورآلات یعنی ساختشون خیلی زحمت میکشند ، بدون این شغلها همه طلاها زود کهنه و بی مصرف می‌شوند.

مهران غفاری دوشنبه 19 مهر 1400 ساعت 19:25

این شغل هم شغل جالبی است راستی برای شروع چنین کاری باید چقدر زمان بگذارم و چقدر سرمایه لازم دارم؟

بستگی به خودتون داره ولی بهتره اول جایی برید با چم و خم کار اشنا شوید بعد خودتان میفهمید چه کار کنید.

اشجعی شنبه 27 شهریور 1400 ساعت 19:12

خیلی خوب توضیح دادید ممنونم من یاد گرفتم قبل از اینکه طلای خودم رو عوض کنم و از اون اجرت کم شود طلای خودم رو نو کنم

حسین شنبه 24 آبان 1399 ساعت 19:44 https://mehrzadgallery.com

سلام با توجه به تغییرات قیمت طلا قیمت های پلاک طلا اسم سفارشی چطوری تغییر می کنه ؟ آیا روزانه اصلاح میشه ؟ مثل این سایت https://mehrzadgallery.com

علی رسولی دوشنبه 27 مرداد 1399 ساعت 13:25

مقاله خوبی بود خیلی متشکرم که انواع شغلهای طلا را معرفی میکنید با این اشنایی با طلا ارتباط نزدیکی پیدا می کنیم

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد