وبلاگ تخصصی انواع مشاغل طلا : ( از صفر تا صد مشاغل طلا ، از معدن طلا تا طلا فروشی )

وبلاگ تخصصی infogold ( اینفوگلد ) : انواع مشاغل طلا ، آموزش مشاغل طلا ، نکات ریز و فوت و فن‎های طلا سازان و زرگران موفق که به راحتی بازگو نمی‎کنند.

وبلاگ تخصصی انواع مشاغل طلا : ( از صفر تا صد مشاغل طلا ، از معدن طلا تا طلا فروشی )

وبلاگ تخصصی infogold ( اینفوگلد ) : انواع مشاغل طلا ، آموزش مشاغل طلا ، نکات ریز و فوت و فن‎های طلا سازان و زرگران موفق که به راحتی بازگو نمی‎کنند.

جواهر فروشی: شغلی بی‌بدیل و بی‌نظیر

 

 جواهرفروشی: شغلی بی‌بدیل و بی‌نظیر


در این مقاله از وبلاگ اینفوگلد قصد داریم در مورد شغل جواهر فروشی و وظایف یک جواهر فروش موفق را بیان نماییم. به طور کلّی جواهر فروشی یکی از مشاغل پول ساز در شاخه طلا و جواهر می‌باشد. و همچنین از نظر فعالیّت فیزیکی نیز در دسته  مشاغل کم زحمت به شمار می‌رود. به جرأت می‌توان گفت یک جواهر فروش صرفاً باید از ضریب هوشی بالا و هوشیاری کاملی برخوردار باشد تا بتواند در این حرفه موفقیّت های زیادی کسب نماید. یادتان باشد جواهر فروشی از آن دسته از مشاغل است که با یک سهل انگاری ممکن است، زحمات چندین و چند ساله تان از بین برود. در ادامه با ما همراه باشید تا این شغل پر سود و پر ریسک را بررسی نماییم. 

 

 


 آشنایی با شغل جواهرفروش و جواهرفروشی


با توجه به مطالب بالا طبیعی است شرط موفقیت جواهر فروش در خود این شغل و کسب تجربه از بزرگان و پیشکسوتان می‌باشد. توصیه می‌کنیم در ابتدا مدتی در یک مغازه جواهر فروشی به عنوان شاگرد یا پادو مشغول به کار شوید تا اصول اولیه کار مانند نحوه برخورد با مشتری، حساب و کتاب‌ها، شناخت سنگ های مرغوب از سنگ‌های نیمه مرغوب، تشخیص جواهرات اصلی از بدلی را به خوبی یاد بگیرید. نمی‌خواهیم توی دلتان را خالی کنیم ولی بسیاری از افراد با ورود به این حرفه و دیدن فراز و فرودهای این حرفه، جا می‌زنند و به دنبال راه اندازی کسب و کاری دیگر می‌روند. همچنین شرکت در دوره های جواهر شناسی و بالا بردن تحصیلات آکادمیک جواهر شناسی، در تجزیه و تحلیل بازار می تواند بسیار تاثیر گذار باشد. حال ببینیم برای آنکه تبدیل به یک جواهر فروش حرفه‌ای شویم باید چه مهارت‌هایی را در خود ایجاد نماییم.

  

 برای شغل جواهرفروشی به چه مهارت‌هایی نیاز داریم؟

 

در هر کسب و کاری که وارد شوید باید مهارت‌های مربوط به آن شغل را در خود ایجاد نمایید. یکی از مهمترین خصوصیّات اخلاقی یک جواهر فروش خوش برخورد بودن و مشتری مداری است. یادتان باشد کسی که قصد خرید جواهر دارد نیاز به یک راهنمایی دانا و با حوصله دارد. در نتیجه اگر برای هر مشتری به اندازه کافی وقت بگذارید و صادقانه او را راهنمایی نمایید، به طور حتم می توانید او را تبدیل به خریدار واقعی کنید. علاوه بر آن یک جواهر فروش باید یک طلافروش خوبی نیز باشد یعنی به درستی طلا و همچنین فلزات گران‌بهایی مانند پلاتین را بشناسد. 

یک جواهر فروش موفق باید نکات ایمنی در برابر آتش سوزی و سرقت را بداند و دکوراسیون مغازه خود را طوری طراحی کند و دوربین های مدار بسته را به گونه‌ای جانمایی نماید تا جای سرقت را برای سوءاستفاده‌گران کاهش دهد. از دیگر مهارت‌هایی که باید یک جواهرفروش کسب نماید، آشنایی با مسائلی همچون انس طلای جهانی، عیار طلا  و قیراط، پایه جواهر، گوهر شناسی و محاسبات قیمت جواهر، اجرت کار می‌باشد.


 آیا شغل جواهرفروشی ما را پول‌دار می‌کند؟


جواهر فروشی جزو 5 شغل پردرآمد در جهان رتبه بندی شده است. در این شغل سرمایه اولیه شما چیزی جز طلا و جواهر نیست. در نتیجه با گذشت زمان برحسب تورم سرمایه شما نیز رشد چشم گیری خواهد کرد. علاوه بر آن با افزایش قیمت طلا سود و اجرت جواهرفروش دوچندان می‌شود که همین شرایط را برای افزایش سود جواهر فروش مهیا می‌سازد. بدین ترتیب با جواهرفروشی همواره یک شغل شیک و پر درآمد را تجربه خواهید کرد. البته باز هم توجه کنید ریسک هایی در این حرفه وجود دارد که بی‌توجهی به آنها به جای سود ممکن است تنها شما را با ضرر مواجه نماید.

 

آیا همه می‌توانند مجوز جواهرفروشی بگیرند؟


برای راه اندازی یک مغازه جواهر فروشی نیاز به پروانه و جواز کسب خواهیدداشت. برای دریافت جواز باید به اداره اصناف برویم و مراحل گرفتن مجوز را طی کنیم. برای دریافت جواز باید مراحل زیر را پشت سر بگذاریم.

1. فروشنده باید درخواست خود را ثبت کند

2. در مرحله بعدی باید مدارک مربوط به فروشگاه و هویت خود را ارسال کند.

3. در سومین مرحله، باید استعلام سلامت، آموزش و نداشتن سوءپیشینه خود را ارائه دهد.

‌ک سپس بر اساس بررسی‌های انجام شده، نامه‌ای دریافت می‌کند.

5. در آخرین مرحله پروانه کسب صادر می‌شود.

توجه داشته باشید که برای تأسیس مغازه جواهرفروشی در تهران، گرفتن مجوز از اداره اماکن عمومی تهران الزامی است. همچنین برای دریافت مجوز جواهر فروشی و طلافروشی باید حتماً نام مغازه به زبان فارسی باشد و نباید خارج از چارچوب عفت عمومی باشد.


چگونه شغل جواهرفروشی راشروع کنیم؟


از مطالب بالا به این نتیجه می‌رسیم،  کسی که می‌خواهد جواهر فروش شود نیاز به مدرک خاصی ندارد. بیش از هر چیزی این شغل نیازمند یک سرمایه اولیه برای خرید جواهرات و خرید یا اجاره مغازه می‌باشد. برای کسب مهارت های گفته شده نیز می‌توانید از پکیج های آموزشی استفاده نمایید یا اینکه در قسمت کامنت های همین مطلب سوالات خود را با ما در میان بگذارید. ما در وبلاگ اینفوگلد در اسرع وقت سؤالات شما را پاسخ داده و در این زمینه شما عزیزان را یاری دهیم. 

در اینفوگلد بیشتر بخوانید:

ریخته‌گری: تولید انبوه طلا و جواهر

مخراجکاری: خلق هنر و زیبایی

طلا فروشی یکی از پرطرفدارترین مشاغل

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد