وبلاگ تخصصی انواع مشاغل طلا : ( از صفر تا صد مشاغل طلا ، از معدن طلا تا طلا فروشی )

وبلاگ تخصصی infogold ( اینفوگلد ) : انواع مشاغل طلا ، آموزش مشاغل طلا ، نکات ریز و فوت و فن‎های طلا سازان و زرگران موفق که به راحتی بازگو نمی‎کنند.

وبلاگ تخصصی انواع مشاغل طلا : ( از صفر تا صد مشاغل طلا ، از معدن طلا تا طلا فروشی )

وبلاگ تخصصی infogold ( اینفوگلد ) : انواع مشاغل طلا ، آموزش مشاغل طلا ، نکات ریز و فوت و فن‎های طلا سازان و زرگران موفق که به راحتی بازگو نمی‎کنند.

دکوراسیون داخلی طلافروشی

 

طراحی دکوراسیون زیبا و چشمگیر یکی از مسائل حائز اهمیت برای فضای یک فروشگاه یا یک محیط تجاری است.طلا فروشی نیز یکی از محیط های تجاری مهم است که در آن طراحی و دکوراسیون داخلی در جلب نظر مشتری تاثیر زیادی دارد.حتی امروزه اغلب افراد به دلیل دکور بندی شیک یک مغازه خرید خود را انجام می دهندو این امر باعث جلب اعتماد آنها نیز می شود.پس اگر قصد دارید دکوراسیون طلا فروشی شما طبق اصول باشد تا تاثیرات شگفت آن را ببینید ،این مقاله را از دست ندهید.


  

نکات دکوراسیون داخلی  جواهر فروشی


1) نورپردازی نسبتا زیاد

یکی از عواملی که تاثیر بسزایی در زیباتر و درخشان تر شدن طلا وجود دارد،نورپردازی است.وقتی جواهرات در زیر نور مناسب قرار بگیرند، نظر مشتریان را جلب می‌کنند.البته مهم تر از نور پردازی، انعکاس نور است.در نظر داشته باشید که این مسئله بدین معنا نیست که هرچه نور بیشتر شود، بهتراست. بلکه شما برای نورپردازی باید حواستان به ابعاد فضای کاری تان باشد تا زیاده روی نکنید.به پخش بودن نور توجه ویژه ای داشته باشید. نور نباید در یک نقطه متمرکز شود بلکه باید کاملا پخش باشد. برای اینکار می توانید از هالوژن های زیاد استفاده کنید.

2)به کاربردن شیشه و آیینه

در مورد بالا، به انعکاس نور اشاره کردیم.به کاربردن شیشه و آیینه در فضای کاری تان باعث می‌شود نوربازتاب داشته باشد . می‌توانید برای اینکار از آیینه های دیواری استفاده کنید. همچنین ویترین های شیشه ای نیز می‌توانند انتخاب خوبی باشند.


3)اطبقه بندی  منظم

اگر طلا هارا با نظم خاصی در ویترین تان نگذارید، مشتری برای انتخاب سردرگم شده و این اصلا رضایت بخش نیست. از طبقه های منظم یا سکشن بندی(section)استفاده کنید و جواهرات را با نظم خاصی در جای خودشان قرار دهید.مسلما هرچه نظم چیدمان شما بیشتر باشد، مشتری طلای مورد نظر خود را بهتر  پیدا می کند و در نتیجه سبب فروش بیشتر شما می‌شود.


4)توجه به انتخاب رنگ

 اهمیت رنگ ها را هیچوقت نمی‌توان نادیده گرفت.احتمالا بارها برایتان پیش آمده به مراکز خدمات درمانی مراجعه کنید. رنگ بندی داخلی آنها معمولا سفید و سبز و یا سفید آبی است . طلا فروشی ها نیز از رنگ های گرم و خنثی مثل طلایی برای دکور خود استفاده می‌کنند.توجه داشته باشید رنگ بندی دکور نباید چشم مشتریان را خسته کند.


5)استفاده از مبلمان و صندلی راحت

قراردادن مبلمان و صندلی راحتی اولین کاربردی که دارد این است که  باعث می‌شود، طلافروشی شما زیباتر و بسیار شکیل تر به نظر برسد.امّا هدف اصلی ما ایجاد حس ارزش در مشتری است.قصد ما از دکوراسیون گیرا، فروش بهتر است.پس باید در کنار زیبایی ها به این نکات نیز توجه داشته باشیم.در بحث فروش وقتی مشتری می‌نشیند و فروشنده ایستاده برای او صحبت می‌کند و ویژگی های کالای خود را شرح می‌دهد، مشتری احساس ارزشمند بودن می‌کند و همین امر سبب می‌شود و به صحبت های شما توجه بیشتری نشان دهد و در نتیجه این گفتگو به خرید منجر شود.پس شما می‌توانید با قرار دادن چند صندلی راحت این حس خوب را در مشتری تان ایجاد کنید و به ظاهر فروشگاه تان نیز زیبایی دو چندان ببخشید.


امنیت در کنار زیبایی

مواردی که در بالا گفته شد برای زیبایی دکوراسیون داخلی و همچنین زیباتر  دیده شدن جواهرات بودند.اما موضوعی که پیش از هر چیزی برای ما اهمیت دارد، این است که دکوراسیون ما به گونه ای طراحی شود که در کنار زیبایی ، امنیت بالایی  نیز داشته باشد .باید ویترین ها به گونه ای باشند که دید کامل مشتری به آنها فراهم باشد. به این معنی که لازم نباشد حتما برای مشتری از ویترین خارج شوند.

1)محل قرارگیری کانتر

محل قرار گیری کانتر در طلا فروشی بسیار اهمیت دارد. فردی که پشت کانتر قرار می‌گیرد، باید بر کل نمای فروشگاه دید داشته باشد.اگر فروشگاه طلافروشی شما بزرگ است، باید به این موضوع بیشتر توجه کنید و در صورت نیاز از کانترهای بیشتری استفاده کنید تا به ویترین ها به اندازه کافی دید داشته باشید و بتوانید به راحتی رفتار مشتریان را نظارت کنید.

                                                                                                     

2)نصب دوربین مدار بسته

بدیهی است که باید هرمکانی که وسایل قیمتی و ارزشمندی در آنجا قرار دارد، مجهز به دوربین مداربسته باشد. قروشگاه طلا شما نیز باید دارای دوربین باشد . باید حواستان باشد این دوربین ها را در مکان های مناسبی نصب کنید تا تمام فضا را فیلمبرداری کنند . در صورتی که می توانیدبیشتر هزینه کنید بهتر است دوربین هایی با حافظه بالاتر خریداری کنید.

                                                                                                     
3)استفاده از شیشه های هوشمند

یکی از گزینه هایی که طلا فروشی های مدرن در دکوراسیون خود استفاده می‌کنند،به کار بردن شیش های هوشمند در ویترین ها می‌باشد. تکنولوژی که در این شیشه ها به کار گرفته شده است.می‌تواند به حد زیادی برای ویترین طلافروشی ها کاربردی باشد. شیشه های هوشمند به وسیله یک ریموت در مواقع مورد نیاز شفاف می‌شوند و در سایر مواقع مات هستند.این عمل با به کارگیری از جریان الکتریسیته رخ می‌دهد.بدیهی است با قطع دشدن این جریان ریموت دیگر قادر به انجام فعالیت نیست.





4)استفاده از شیشه های ضدسرقت

در این نوع از شیشه ها تولید کنندگان آن برای چسبندگی بیشتر بین لایه ها، از (PVB) استفاده می‌کنند.اگر این شیشه ها ضربه ببینند، دقیقا همان نقطه ای که ضربه خورده آسیب می‌بیند و می‌شکند و این ضربه باعث فروپاشی تمام شیشه نمی‌شود.این شیشه ها درجه های سختی مختلفی دارند.که هرکدام ضربه را تا حد متوسط تا زیاد می‌توانند به راحتی مهار کنند.پس این گزینه هم گزینه مناسبی برای شما می‌باشد.

گاوصندوق آسانسوری چیست ؟

یکی از مشکلاتی که هر شخص طلافروشی هر روز با او درگیر است ، این است که هر روز باید با شروع ساعت کاری طلا ها در ویترین بچینید و قبل از تعطیل کردن فروشگاه مجددا آنها را جمع کند.این کار علاوه بر اینکه زحمت زیادی دارد امنیت را نیز به خطر می‌اندازد. به تازگی امکانی فراهم شده که  درب هایی باز می‌شوند و  ویترین هایی که طلا در آنها قرار گرفته است با کنترل مخصوص حرکت می‌کنند و پس از اینکه در  این جایگاه قرار گرفتن درب بسته می‌شود که به آنها اصلاحا گاوصندوق آسانسوری گفته می‌شود.



 کلام پایانی

فروشگاه طلا و جواهرات یکی از مکان هایی است که باید مدرن و شیک باشد.برای همین لازم است در طراحی دکوراسیون آن کمی حساس شوید.همچنین  اجرای یک نمای بیرونی زیبا موجب می شود شاهد افزایش جذب مشتری و در نهایت فروش بیشتر باشید.مواردی که گفتیم را به علاوه ی ایده های خودتان در نظر داشته باشید، تا با خیالی آسوده به جذب مشتری بیاندیشید.

بیشتربخوانید:
نظرات 1 + ارسال نظر
محسن پنج‌شنبه 6 بهمن 1401 ساعت 22:49

خیلی مطالب تون مفید بود . واقعا ممنون از وبلاگ خوبتون

سپاس از همراهی شما

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد